Rubriky
blog

Obchodoviny 2. – Neptejte se na prodloužení smlouvy!

Potkal jsem se s tím na poradě. Jeden kolega informoval ostatní, že se vždy zákazníků před dalším obdobím služby ptá, jestli chtějí prodloužit smlouvu. Kolega je poctivý a chápu jeho záměr, jenže…

Proč se neptat, jestli chce zákazník prodloužit smlouvu?

Tak hlavně, toto není nekalá praktika. Nejsme (nejste) žádní šmejdi, kteří by tlačili zákazníka do automatického prodlužování smluv, bez jeho vědomí. Moje sdělení se týká pouze oné otázky: „Chcete prodloužit smlouvu?“. Nepokládejte ji, protože zákazník může pochopit:

Já nevím (nejsem si jistý), jestli se Vám prodloužení vyplatí. Tak rozhodněte Vy…

Jestli jste dobrý obchodník, tak víte, že se zákazníkovi služba vyplácí a že je vhodné smlouvu prodloužit. V opačném případě jste obchodník špatný a o klientovi toho moc nevíte, nebo ho ojebáváte. Obojí je špatný.

Takže smlouvu vyrážíte buď ukončit a v tom případě shrnete výsledky + nastavíte jinou, vhodnější službu. Nebo jedete smlouvu prodloužit a v tom případě použijete třeba větu:

Smlouvu prodloužíme o stejné období?

Nezapomeňte před položením otázky prezentovat úspěšné výsledky. Můžete-li, tak i bonusy, pokud zákazník prodlouží smlouvu na delší období než dříve.

Přečteno 172x.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..