Špatný obchodník

Můj blog je plný článků o obchodování a o některých cestách, jak se stát dobrým obchodníkem. Svět však není jednobarevný. Jako by bez poražených nebyli vítězové, nebyli by bez špatných obchodníků ti dobří. Neexistuje univerzální návod jak je poznat, ale můžu Vám říci, s jakými jsem se už potkal já.

 

Špatným obchodníkem pro účel tohoto článku rozumějte spíše  podvodníka. Abychom se drželi dále od „vody“ a zároveň si tyto lidi nepletli s těmi, kteří nepodvádějí, ale jenom jim obchod nejde,  můžeme mu říkat třeba „podchodník“. Spousta z nich jsou rychle zaškolené rychlokvašky, s nahučenými manuály a používají výrazy, případně cizí slova, které nás mají ohromit. Jenže si neuvědomují, že člověk by neměl používat cizí termity, když některé nezná suterénně. Jednoduše proto, že je tady veliké rizoto, že takový rozhovor skončí fiatem. Když je vyslovují, tak se každý z nich tváří jako suterén, ale ono se mu to rychle vrátí jako buzerant! 😀 Další z nich jsou slibotechny, které nejdřív všude byly, všechno znají a kde nebyly, tam se chystají. Jenže když po nich poté chcete splnění slibů, nemůžete je sehnat, protože právě odjeli tam, kam se chystali. Jejich hlavním cílem je získat čas – a to za jakoukoliv cenu. Obvykle nedohlédnou dále do minulosti, než je jeden – dva maily, tři smsky, nebo dvě schůzky. Práci s tím, aby jejich příběh na sebe navazoval si prakticky nedávají. Společný má po několika „otočkách“ a zvratech (umřela mi babička – už jsem to poslal – přítelkyně měla nehodu – vlastně to jdu teprve poslat – přejeli mě psa – nechápu proč, ale balík se mi vrátil 🙂 ). Zbytek z nich má vlastní charakterovou originalitu a popisovat je tady by bylo sice zábavné, ale naprosto zbytečné zabírání místa na internetu. Tím výčet typů, se kterými jsem se už měl tu čest potkat končí a dostáváme se k hlavnímu příběhu.

 

Story už má několik let. Dokonce je i možné, že paní, která v něm hraje jednu z hlavních rolí už vyspěla a podobné školácké chyby nedělá. Je také možné, že společnost, která v příběhu figuruje, nemá v nabídce auta v podobném stavu a poctivé podnikání se jí daří. Zřejmě to tak bude, neb při nedávné cestě Bruntálem jsem omrkl její aktuální sídlo a značí, že se jí daří :-D.

 

Psal se rok 2010 a já sháněl trošku větší a reprezentativnější auto než byla Felicia, kterou nakonec stejně máme v rodině dosud. Při rozhodování mezi Passatem a Superbem rychle zvítězila „česká“ odnož německé firmy a já se jal na internetu shánět možné aspiranty na nový povoz. Výbava mě krom airbagů celkem nezajímala, potřeboval jsem hlavně jezdit. Byl jsem dokonce ochoten zaplatit si „navíc“ za „jistotu“ nestočených kilometrů u oficiálního dealera okřídleného šípu v tzv. programu Škoda plus – ověřené vozy. Procházel jsem internet a ejhle – v Bruntálu u firmy Auto color Design s.r.o. se nacházel dle fotek docela krasavec. Kamsi jsem odjížděl a paní „podchodnice“ na telefonu byla ochotná se sejít i po pracovní době, což mě potěšilo. Konečně prozákaznický přístup, rozradostnil jsem se. Auto bylo tuším rok 2007 a chtěli za něj slušné peníze. Nebylo nač čekat. Zorganizoval jsem zásahovou jednotku ve složení já, kamarád, potenciální tchán a vyrazili jsme pod Praděd. Po příjezdu na místo nás čekalo hned několik překvapení. Před autosalónem stál naleštěný černý krasavec, jemuž zářil lak tolik, až oči přecházely. Nezářil však toliko, abychom podle „papírů“ přehlédli, že se jedná o bývalé firemní auto z Prahy. Jenom tohle stačilo, abych po prvních vteřinách věděl, že jsme jeli zbytečně a auto nechci. Přece jen je jasné, že pokud se na autě střídalo několik řidičů a zároveň „nebylo jejich“, neopatroval jej zrovna každý, jako Žižka svoje poslední oko v hlavě. Další zajímavostí tohohle „kousku“ byla skutečnost, že dle papírů auto skoro dva roky stálo v Bruntále, než jej nabídli do prodeje (a rozhodně to nebylo kvůli nějaké opravě, jak se dušovala paní :-)). Na pohádky večerníčku bylo ještě poněkud brzy, tak jsme obešli auto a zjistili nově lakovanou celou pravou stranu a celý předek. Šokující pro mě bylo, že jsem to poznal dokonce i já, ačkoliv zrovna na autolaky mám „oko z Kašparovy krávy“. Reakce paní byla pohotová: „Víte, bylo to trošku poškrábané, tak jsme to nalakovali celé, když už jsme lakovali předek“. V lakování si zřejmě lebedila, protože lakovala i nás:-). Zapeklitou otázkou pro inspektora Colomba ještě bylo, proč měnili přední nárazník? Nakonec se ukázalo, tak jak to obvykle ve filmu bývá, že důvod nám ležel celou dobu před očima. Přední nárazník měnili proto, že byl docela úplně opotřebený! Nemusíme se ale bát, protože na autě jsou všechny díly nové. Fuj, to jsem si oddechl! 🙂

 

I pousmál se kamarád Honza, svého času pracovník kontroly kvality v závodě Škoda a otevřel kapotu. Z vnitřku motorového prostoru několikrát prstem propéroval nárazník, na kterém se objevilo malé zduření černého laku. To rychlým pohybem odtrhl a nám i „šokované“ paní se odkryla původní – zelená barva „nového“ nárazníku. Těšil jsem se na další vysvětlení, ale byl jsem zklamán. Moc jsme se totiž nepobavili, protože paní přepla do režimu „nevím“ a nevypadalo to, že se z něho ještě nekdy dostane. Takže nejen nevěděla, proč auto stálo dva roky v servisu, nevěděla, proč je na autě starý použitý nárazník ale nevěděla i všechny zbývající věci. Nakonec byla asi docela ráda, že ví, jak se jmenuje a kudy má jít domů a že my jedeme taky.

 

Vrcholem smutné obchodní estrády bylo, když jsme před odjezdem okukovali druhého Superba vedle. Ten byl o starší, na první pohled horší lak, měl více najeto a stál o 30 tisíc více. Už byl prodaný a paní, které bylo už naprosto jasné, že odjedeme bez auta jen tak mimoděk prohodila, že je v o dost lepším stavu, než ten na který jsme se přijeli podívat. „Dobrá“ obchodnice, že?:-) Auto jsem si nakonec koupil v super stavu od soukromého majitele. Bylo sice nejstarší ze všech osmi, o které jsem se v průběhu rozhodování zajímal, ale bylo jediné (toto z příběhu jsme neověřovali), které nemělo stočené kilometry, mělo původní lak a bylo vidět na něm i na pánovi, že se o něj poctivě staral. Do dnes na něj nedám dopustit 🙂

 

Přečteno 1183x.

8 komentářů u “Špatný obchodník

  1. V sobotu se mám jet do tohoto servisu podívat na „nějakou“ Octavii II červené barvy. Tak by mě zajímalo, zda to náhodou není nějaký podobný obchod 🙁 Pokud se mi ozvete, budu velmi rád. M. Polach

  2. Vážení čtenáři tohoto příspěvku, předem Vás chci jako bývalý přijímací technik požádat, abyste se tomuto rádoby autosalonu, bazaru a servisu vyhnuli pořádným obloukem. Auta, která tam prodávají, jsou většinou velmi výše nad běžnou cenou, za kterou se prodávají jinde ( to kvůli tomu, že majitel p. Komůrka tyto vozy NEVLASTNÍ, ale PRONAJÍMÁ. Zkrátka platí za ně měsíční pronájem leasingové firmě, nasadí si svou cenu, za kterou pak auto prodává třeba 3 či 4 roky – viz. příklad výše – auto na bazaru 2 roky ). Vozy pronajímá tak dlouho ( není se čemu divit, protože jejich cena je vždy velmi vysoká ), až pak nemá na mzdy zaměstnancům, kteří si přijdou na opravdovou almužnu. Od výše mzdy se pak odvíjí kvalita jejich odváděné práce. Vozidla mají někdy stočené kilometry, z 95% jsou lakovaná – někdy těžké nehody, někdy lehké, někdy pouze škrábance – pan Komůrka je zastánce, že auto staré 10 let nemůže mít škrábaneček – tak se lakuje, rozstřikuje, lakuje… až je třeba půlka auta v laku. Jelikož auta stojí na bazaru dlouho, nejezdí se s nimi ( přeci úspora PHM !!! ), korodují brzdové kotouče a vůbec celý “spodek“ auta jde do háje. Na některá vozidla dávají záruku 1 rok ( reklamní tah – když následně chcete uplatnit nějakou závadu, dokáží pánové Komůrci skrze své brejličky moc hezky kroutit očičkama i celým tělíčkem, doporučuji vidět !!! ). Prodejkyně vozidel až na pár vyjímek nebyly řádně kvalifikované, neznaly k čemu jsou jednotlivé ovládací prvky vozu, jaký motor nabídnout, zkrátka reagovat a nabídnout pomyslnému zákazníkovi to, co by mu vyhovovalo. Je toho mnohem více, nicméně radím – auta od nich nebrat, snad jen nová, i když nevím nevím, zda se ještě nějakou dobu udrží jako autorizovaný dealer Škoda, když už svůj servis spadl pod křídla Auto Kelly autoservis, nefungují jim webovky, zrušili pobočku v Rýmařově a na bazarovém place v Krnově stojí místo obvykle +- 30 vozidel asi 8. Vezměte rozum do hrsti a jděte jinam, kde za své peníze dostanete to, co požadujete.

  3. Plně se ztotožňuji se zkušenostmi respondentů, kteří zde vyjádřili své poznatky s jednáním majitelů a jejich obchodními praktikami v této společnosti. Je obdivuhodné, že ještě tak dlouho fungují. Ing.Komůrka nejstarší získal licenci na prodej vozidel podvodem, kdy si tuto licenci převedl na své jméno jako ředitel, z bývalého ČSAO Bruntál. Do Rýmařova se vozily automobily po zkušebních bouracích testech. Pak se opravovaly a prodávaly jako zánovní vozidla. Podvod už byl ten, že na tyto vozidla nesměly být vydána TP. Pojišťovací podvody byly na denním pořádku. Z havárie za 25 tisíc byla oprava za 79 tisíc. Nechat si ukrást vystavené a pojištěné vozidlo před prodejnou nebyl problém. Ona to pojišťovna zaplatí. Když se vystřídá za jeden rok 7 techniků, není něco v pořádku. A panu ředitelovi nejen že smrdělo z úst jako z …………………. ale myslel si, že je bohem.
    Lituji všech, kteří si zde koupili nebo nechali opravit své auto.

  4. Nejhorší autoservis široko daleko. Nic podobného jsem ještě neviděl. Místo opravy ještě udělali škodu.Nespolehlivý, slibující ničeho se nedočkáte. Nakonec jdete stejně jinam. Technici na baterky. Nejhorší servis vyhněte se mu obloukem.

  5. Vazeni ctenari, jiste kroutite hlavou jak je to vse vubec mozne. Bohuzel doba je takova, ze kazdy si dnes muze napsat co chce. Malo kdo je odpovedny, cestny a vzorem pro ostatni. Prekrucovani, polopravdy, nezasvecene nazory pak vypadaji presne tak, jako pribehy vyse.
    Takze od zacatku, autorizovany obchodnikem se muze stat kdokoliv kdo splni podminky vyrobce, neni nutne zadnych intrik, podvodu, uplatku ci jinych praktik. Naopak partner jako je Skoda ocenuje odpovednost, cestnost, dobre mravy a hlavne chut do prace a plne pracovni nasazeni.
    Auto color Design funguje od roku 1993, ma stale stejne majitele a chapu ze to muze byt fakt, ktery neda rade lidi spat. Ano, vystridala se u nas rada pracovniku. Prace pro Skodovku totiz vyzaduje radu znalosti, neustale sebevzdelavani a predevsim vysoke pracovni nasazeni. Bohuzel dobra odmena je ale vzdy a jen za dobry vysledek. Chapu proto zhrzenost vyse uvedenych byvalich kolegu a myslim ze je dobre, ze jiz nejsou soucasti naseho tymu, ktery prokazatelne podava dlouhodobe dobre vysledky. Konecne popisuji to trefne, odvadene praci odpovida mzda, jen si neuvedomuji ze nejdrive musi byt prace a pak odmena.
    Ano, prodavame i „zkusebni“ vozy, ale nemusite mit obavy, vyrobce jich produkuje stovky rocne a plne odpovida za jejich stav nez skonci v beznem provozu. Cenova vyhoda je proto plne vyvazena a prodavaji se temer u vsech prodejcu v CR. Rozhodne se nejedna o vozy ze specialnich „crash“ testu :), tyto vyrobce vzdy ekologicky likviduje.
    Pojistne podvody? Ty probihaji vsude kolem. Kdyz jste partnerem pojistovny, nestoji vam za to ji podvadet a ono to ani nejde, pojistovna ma nekolika stupnovou kontrolu nad kazdou opravou. Ale opet chapu ty, kterym vadi ze opravujeme vozy ve vlastni karosarne a lakovne se soucasnou nejmodernejsi technologii.
    Ukradene vystavene auto, jedno za celou dobu co firma existuje. Realita je takova ze zlodej s vozem odjel, protoze mel klic, jiste ve spolupraci s nekterym z nasich spolupracovniku. Pokud si nekdo mysli, ze pojistovna skodu plne uhradi, tak samozrejme jen neni znaly veci.
    95% opravovanych vozu 🙂 a dalsi popsane praktiky, to uz jsou opradu smesna tvrzeni. Realitou je rada spokojenych klientu, kteri si mnohdy opakovane vybrali prave nase prodejny.
    Ano, pan z prvniho pribehu ma castecne pravdu. Nebyl jsem osobne u uvedeneho prodeje, ale na vine je samozrejme chyba prodejkyne, ktera se radne neseznamila se stavem nabizeneho vozu. Bohuzel i vozy po oprave se prodavaji, konecne podivejte se kolem, kolik je denne havarii.
    Vazeni ctenari, navstivte nas, radi vas osobne presvedcime, ze veci jsou jinak 🙂
    Tesime se na Vas!

    Komurka Filip

    PS: anonymum samozrejme dekujeme, protoze i negativni reklama muze fungovat. Samozrejme budu rad, kdyz bude nekdo opravdu nespokojeny, aby me osobne kontaktoval. Protoze verte, ze na spokojenosti zakazniku nam opravdu zalezi.

  6. Dobrý den pane Komůrko,

    děkuji Vám za reakci na mém blogu. Článek jsem sepisoval jako profesionál živící se obchodem v reakci na zkušenost, kterou jsem udělal osobně s některými špatnými obchodníky, mezi které bohužel tehdy patřila i Vaše prodejkyně.

    Předpokládám, že jsem ten, kterého označujete jako „pán z prvního příspěvku“, který má částečně pravdu. Ikdyž jste osobně nebyl u prodeje, prosím najděte si ještě chvíli a dopište mi sem, do jaké části až pravda sahá a odkud jaké části už příspevek pravdivý není. Určitě se nad tím zamyslím. Pochopil-li jsem Vás špatně, situaci prosím více vysvětlete, ať dojdeme ke správnému porozumění.

    Jako člověk zabývající se ve volném čase automobily (což jste jistě z blogu zjistitl) nebudu více rozvádět tehdejší zarputilost prodejkyně tvrdit nám, že auto bylo opravované z nových dílů. To vzhledem k tomu, že jste přiznal její neseznámení se se stavem vozu, je minimálně z její strany nečestné, neodpovědné a není to vzorem pro ostatní, protože tvrdila něco, co nemohla vědět. Jako profesionál pohybující se v oblasti obchodu si však dovolím malou nevyžádanou radu. Uznal jste, že došlo pochybení na straně prodejkyně. Proto je nejlépe se omluvit (což ve Vašem komentáři nevidím ani jednou), nebo alespoň napsat zda se prodejkyně zlepšila (v extrému nezlepšila a pracuje jinde). Toto vyžaduji vždy svých lidí. Potom bude pozvánka k tomu aby Vás někdo navštívil a přesvědčil se lépe fungovat a nebude z ní čišet, že nejlepší obranou je útok 🙂

    Ať se Vám v novém roce daří!
    Lubomír Sychra

  7. Dobrý den pane Sychra, prosím nemáte k uvedenému vozu VIN nebo SPZ? Pomohlo by mi to v upřesnění na konkrétní vůz. Díky. pěkný den

  8. Dobrý den pane Komůrko,
    to bohužel nemohu. V emailech, které jsem tehdy přeposílel kolegovi k prověření mám uvedeny pouze odkazy na inzeráty, které již od roku 2010, kdy jsem byl u Vás vypršely. Přesto, pokud Vám to pomůže, bylo to v období 7-9 2010 a tehdy jste měli v nabídce pouze dva černé superby. Ten o kterém píši byl r.v. 2007 (po faceliftu), původně registrovaný na nějakou s.r.o. se sídlem v Praze s velkou pauzou v provozu. Z evidence ho určitě budete schopen dohledat, bude-li Vám to k něčemu 🙂 Auto má nějaký majitel a nebo již neexistuje. Prodejkyně se ze situace poučila a funguje, nebo se nepoučila už u Vás možná není. Tak či onak myslím, že řešit tuto záležitost po šestli letech je zbytečné.

    Děkuji za Vaše komentáře, přeji ať se podnikání daří a zákazníci jsou s Vámi spokojení.
    L. Sychra

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.